Impinge-ti afacerea spre succes !

Pe timp de criza economica, sunt numeroase lucruri ce trebuie luate in calcul daca doriti ca afacerea dumneavoastra sa supravietuiasca, sau chiar mai mult de atat: sa prospere. Poate pare ciudat dar momentul de declin economic ar putea fi chiar o oportunitate buna sa investiti in afacerea dumneavoastra. Important este sa va puneti foarte bine la punct pasii inainte de a actiona, si sa fiti siguri ca orice costuri suplimentare aparute vor avea valori cat mai scazute.
Cel mai important aspectii al afacerii dumneavoastra ii reprezinta partenerii . Trebuie sa va inconjurati de parteneri seriosi si corecti, si sa aveti asigurat sistemele de logistica, service, achizitie si distributie.

Gasiti un punct stabil

Primul lucru pe care trebuie sa il faceti inainte sa va ganditi sa incepeti sa investiti este sa va asigurati cumva stabilitatea financiara. Daca unul din produsele pe care le comercializati este vandut mai bine decat celelalte, continuati sa mizati pe acesta, suplimentati stocul in caz de orice eventualitate, sau , mergeti mai departe de atat si creeati oferte si reduceri pentru produsul respectiv. Uneori , o simpla oferta de genul 3+1 gratis va poate dubla vanzarile pe un trimestru.

Incercati piata cu produse noi

Daca sunteti printre norocosii ce au gasit un punct stabil sau au un produs care prin vanzarea lui are puterea de a oferi stabilitate, nu este o idee deloc rea sa incercati sa promovati produse noi. In aceasta perioada multe firme sunt in impas, nu este exclus ca inclusiv competitorii dumneavoastra cei mai seriosi sa aiba probleme. Fara investitii si riscuri insa, tot ce faceti este sa va afundati si mai mult in criza.

Daca produsele revolutionare nu apar peste noapte , si este destul de greu sa veniti in ziua de azi cu un produs total nou pe piata, nu uitati ca prezentarea si ambalajul sunt cei doi factori care vand cel mai bine produsul.

Oferiti servicii gratuite, ce nu imiplica costuri suplimentare

Exemple de servicii gratuite ce nu implica costuri suplimentare : consultanta gratuita , diagnosticul gratuit, configurarea sau instalarea gratuita s.a. . Tratati-va clientii cat mai bine si incercati sa le oferiti cat mai multe servicii posibile, in limita posibilitatilor dumneavoastra financiare. Nu este niciodata o idee prea buna sa va pierdeti principalii clienti tocmai in perioada de criza.

Nu taiati excesiv costurile

O mare greseala facuta de companii pe timp de criza este tentativa de a reduce excesiv costurile. Chiar si costurile cu angajatii, respectiv salariile, ar trebui de preferabil inghetate si nu reduse. Angajatii tind sa raspunda negativ la reduceri salariale, mai exact : scad calitatea muncii. Daca calitatea muncii scade, vor fi nemultumiri si la cei ce achizitioneaza serviciile dumneavoastra, prin urmare riscati ca o falsa economie initiala sa aiba un efect de bulgare de zapada si sa duca la colaps financiar.

Consumul cu masura este bun. Taierea consumului nu !

Unele consumuri chiar nu pot fi taiate la o firma. Imaginati-va cum ar functiona compania dumneavoastra fara telefon sau internet, reducand astfel considerabil posibilitatea ca potentialii clienti sa ia legatura cu dumneavoastra. Consumurile trebuie pe cat posibil diminuate, dar niciodata sa nu va asteptati ca economia prin reducerea costurilor sa va aduca in vreun fel profit.

Investitia ramane baza afacerilor de succes indiferent de perioada, diferenta este ca pe timp de criza trebuie realizata mult mai precaut !

 

This entry was posted in articole and tagged , , , . Bookmark the permalink.