Efectele ambalajului asupra produsului

Ambalajul are mai multe efecte asupra produsului si a ajuns in societatea de azi, in multe situatii sa ai ba o influenta decisiva in vanzarea si popularizarea unui anumit produs.

Istoric

Daca pe vremuri scopul ambalajelor era doar de a proteja un produs, acum factorul de branding este primordial.Daca inainte, in magazinele din intreaba lume era de ajuns pe un pachet sa scrie “Ciocolata” sau ” Lapte”, in ziua de azi, logo-ul companiei este primul lucru care iti sare in ochi. Important este sa identifici acea companie intai, apoi sa iti amintesti ca sunt producatori de lapte spre exemplu, decat sa identifici o cutie de lapte si sa conteze poate mai putin cine a produso.

Rolurile ambalajului

Rolul sau principal a fost protejarea produsului si a integritatii acestuia. Propiretatile fizice ale ambalajului contribuie la acest factor dar si calitatea ambalarii, proprietatile masinii de ambalat. Rolul sau principal : sa protejeze, sa nu se rupa, sa arate bine!

Marketingul ambalajelor

O companie se poate distinge prin numeroase modalidati datorita ambalajului : culoarea ambalajului, formal ambalajului sau alte metode: modul de deschidere al ambalajului. Una peste alta, daca este prima data cand incercati un produs comercial : ciocolata spre exemplu, ambalajul este cel ce vinde produsul

Colorate si zambitoare, produsele au avut sa aiba anumite ambalaje in functie de publicul tinta. Ciocolatelele, iaurturile cu fructe si alte dulciuri au intotdeauna ambalaje viu colorate cu figurine din desene animate care sa atraga copii. Cerealele de slabit, batoanele de fitness au mereu figurine ce sugereaza o forma buna si energie pentru cei ce vor sa faca exercitii. Bauturile energizante mereu sugereaza forta in timp ce pachetele pentru lapte spre exemplu sunt preponderent albe.

Concluzia nu poate fi decat una simpla : Ambalajul vinde produsul !

This entry was posted in articole and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.